Започна дводневната Регионална конференција за авторски права на актерите во земјите кандидати од Западен Балкан за членство во ЕУ, каде свои обраќања имаа министерот за европски прашања Орхан Муртезани, актерот и претставник на Асоцијација за заштита на авторски и сродни права АЗАС Гораст Цветковски, како и Грегор Штиберник, управен директор на Здружението за колективно управување со авторски права на автори, изведувачи и продуценти на аудиовизуелни дела од Словенија АИПА.
Како што беше посочено на почетокот на конференцијата, за да се обезбеди еднакво ниво на заштита на сите актери и музичари како изведувачите во Европската унија, земјава на патот кон полноправно членство во Унијата ќе мора да го имплементира европското право за авторски права.
За да се создаде одржлива средина за изведувачите, министерот Муртезани вели заштитата на нивните права е нужна, но, како што рече, спроведувањето бара колективен напор.
– Да се биде дел од ЕУ за културната уметничка мрежа не е само почеток, туку тоа е можност да ја потврдиме посветеноста кон нашите уметници, кон нашите изведувачи и кон иднината на нашиот креативен универзум. Мораме да служиме за заштита на авторските права на луѓето кои на најдобар начин ги создаваат нашите екрани, нашите сцени и нашите песни. Но, тоа бара акција, бара спроведување и бара колективен напор за да се осигураме дека нема да има никакво дејство и ниту една изведба нема да остане зад себе, истакна Муртезани.
Македонија е земја која нема филмска продукција колку западните земји, истакна актерот Цветковски во своето обраќање, посочувајќи дека изведувачите не добиваат ништо од содржините кои се емитуваат на стриминг платформите.
– Ова требаше да се направи многу одамна и веќе е задоцнето, но ние се бориме и се стремиме да ова да стане реалност. Македонија е земја која нема толку филмска продукција, визуелна продукција, колку западните земји, што е исто така проблем. Многупати сме виделе репризи на содржините што се веќе правени низ годините, кои се репродуцирани во етерот многу пати, а сега со новите медиуми и платформи за стриминг гледаме дека целата наша работа е таму, ја вршиме работата за платформите, за станиците, за медиумите и не добиваме ништо од тоа. Во овие несигурни времиња за уметниците, ова е исклучително важно за да можеме да ја одржиме креативноста, да ја одржиме одржливоста, да ги одржуваме нашите работни места, нашата професија, нашата љубов и страст. Мислам дека имаме уште многу да одиме. Ова е еден од најголемите чекори што ги преземаме за да ги запознаеме луѓето со она што се случува на другите места. Многу е лесно кога имаме одредени примери да и покажеме на власта дека тоа може да се направи или дека тоа е веќе направено и ние можеме да го спроведеме, па дури и да го копираме токму овде во Македонија, рече Цветковски.